Historie

Všechno začalo v roce 2000, kdy si vcelku nezávisle na sobě Vilém a Vodry zakoupili skvělý stroj Yamaha Virago XV 1100 LP3 a Švéd svoji Hondu Shadow 600. Ostatní, zatím nepojmenovaní členové již většinou na svém Viragu rok, dva jezdili, ale neorganizovaní. Velký Zakladatel Vilém (dále VZV), jakožto počítačový mág, si vymyslel partu lidí s mašinou Virago (samozřejmě s jakoukoliv kubaturou) a provedl virtuální náborovou akci, souběžně probíhající formou webové prezentace na soukromých stránkách na dnes již historické adrese „volny.cz/motovirago“ a v několika inzerátech, otištěných v ČMN. Postupem času se přihlásilo devět Virago jezdců – zakládajících členů Motoklubu Virago. Při čilé podzimně-zimní e-korespondenci zakládající členové Franta a Hrabě začali pracovat na legalizaci klubu a zároveň byl stanoven termín prvního společného setkání.

historie1

Ve 14:00, v okolí slapské přehrady se zvolna projíždělo několik motocyklů, jejichž majitelé se ostražitě prohlíželi. Parkoviště u restaurace Nová Rabyně zůstávalo prázdné. Jako první sjel ze silnice Vodry z Unhoště, ihned po něm Petr z Kutné Hory. Usedli do hospody a s úsměvem poslouchali brutální průjezdy okolo rotujících Virag. V malé chvíli, asi čtvrt hodiny po 14. hodině, na parking restaurace postupně dohřměli i všichni ostatní.

Hlavní ideový strůjce a organizátor Klubu – Vilém (27) z Nového Knína je počítačovým a obchodním géniem, čímž se také živí; na motorce jezdí od 17 let (Jawa 350, přestávka, nové Virago 1100). Hrabě (20) z Prahy je vyučený kuchař s maturitou a momentálně se zašívá před vojenskou agresivně-militantní službou stupidním českým politikům formou civilní služby; Virago 535 je jeho druhou motorkou po Dandym 50 a najel na ní už spoustu kilometrů (asi spolu i spí). Franta (20) je na tom úplně stejně, ale je vyučený vrchní; Virago 535 je jeho druhou motorkou po Simsonovi. Švéd (28) je IT odborníkem u Živnobanky a jeho krásná žena Hanka (27) z Hostivice je obchodní zástupkyní farmaceutické firmy Slovakofarma; Honda Shadow 600 je jejich první mašinou, ale ve dvojici jsou sehraní a ďábelsky rychlí (asi často souhru trénují /-))) ). Dědek (46) pracuje jako mistr údržby a zároveň jako mechanik v pražském Harley Davidson Clubu; Virago 535 je výslednicí dlouhé řady strojů, které již sedlal. Jeho syn Majkl ( ? )… a společně s tátou maj´ tu pěttřipětku dohromady. Vodry (36) je šéfpopelářem; Virago 1100 je jeho čtvrtou motorkou po Mustangovi, Jawě 634 a Suzuki DR. Petr (19) je odkudsi z Kutné Hory, pracuje jako počítačový odborník u soukromé fy., ale tohoto dne je s námi naposledy; už se nikdy neukázal…

historie2historie3historie4historie5

Po zběžném seznámení jsme se dostali k organizačním věcem. Hrabě s Frantou nás poinformovali o stavu legalizace klubu. Po jednání s Ministerstvem vnitra bylo jasné, že jako občanské sdružení bychom minimálně potřebovali sídlo, volené orgány, předsedu a stanovy, a protože nás bylo zatím jenom devět (všichni bychom museli mít funkci…“já ale pokladníka dělat nebudu !“), z logických důvodů jsme zatím zbytečnou legalizaci odložili na neurčito. Nakonec – jedná se nám o společné ježdění, zážitky a nikoliv o trapnou politickou organizaci něčeho… Další problém byl Vilémem původně vymyšlený název Motoklub Virago; zkráceně MC Virago, prostě to vypadalo provokativně. Protože MC kluby a jejich filozofii uznáváme a nechceme napadat jejich hodnoty, bylo jednomyslně schváleno konečné jméno naší party, změněné na – Virago Banda.

historie6historie7

Dalším programem bylo vymýšlení prvních společných vyjížděk. Jako první společná akce byla vyjížďka na Šumavu . Po společné jízdě deštěm, navlečení ve slizkých gumových membránách, dorazili Vilém, Vodry a Hrabě do penziónu Kamenný Dům v Srní, kde se společně celý večer tmelili Gambrinusem a Fernetem, budili spolubydlící cyklistické turisty salvami řevu a zdržovali majitele hotýlku do časných ranních hodin… Oba dva následující šumavské dny věnovali kochání se mlhavě-nostalgickou jarní šumavskou přírodou na nádherných silničkách, skvělých serpentinách, dokonalém výjezdu na horu Svatobor. Celá vyjížďka byla poznamenaná skvělým počasím; občas dokonce ani nepršelo ! Poslední den jsme se pak, společně s přijezdivšími Švédem a Hankou, věnovali sprintům na letišti Lnáře.

historie8historie9

Od jara roku 2001 jsme spolu zažili již hodně hezkého, i pár drsňáren. Procestovali jsme všechny kouty Evropy i s kouskem Asie. A protože jsme optimisti, určitě ještě hodně věcí zažijeme…

Tyto webové stránky používají cookies. V případě, že souhlasíte s jejich použitím, klikněte na tlačítko "Souhlasím" níže. Detaily, jak s Vašimi daty nakládáme, najdete na stránce Podmínky zpracování osobních údajů.